Returpolitik

14 dages fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis du har købt din varer indenfor tidsperioden 01 Nov. – 24 Dec. Ville din fortrydelsesret ændres til 7 Jan. Hvis det eventuel skulle være en gave.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage fra den dag du:
• Har modtaget din vare
• Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, der er bestilt i samme ordre, og som leveres enkeltvis
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular https://sirbrian.dk/kontakt-os/returformular/, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Sirbrian.dk
Storgade 42
4180 Sorø
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Fortryder du købet, skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen.
Du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Du bedes venligst udfylde en returformular, som du finder her https://sirbrian.dk/kontakt-os/returformular/ og vedlægge den.
Tilbagebetaling
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Reklamation

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Du har 24 måneders reklamationsret, når du handler hos os. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamation skal ske indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du bedes oplyse så detaljeret som muligt, hvad manglen er. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@sirbrian.dk eller telefonisk på 57830258.
Hvis vi beder dig sende varen ind til os, skal den sendes til nedenstående adresse:
Sirbrian.dk
Storgade 42
4180 Sorø
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 100 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.